From A Nissan R91CK (#27) 1991 JSPC

皆様こんにちは。

本日はユニシアニッサン 83/84と同時に量産しました、From A Nissan R91CK 1991 JSPCをご紹介します。

 

Hi, dear all IG collectors!
The next new racing model car from Ignition  From A Nissan R91CK 1991 JSPC.
 

前年までポルシェ962Cで戦っていたノバエンジニアリングは、91年からニッサン車両にスイッチ。モデルもそのデビュー戦となりました、91年開幕戦の富士500kmレース仕様を再現しています。

 

NOVA ENGINEERING Porsche 962C was racing until 1990 but they changed to Nissan from 1991. 
Their Nissan car made its debut in Fuji 500km 1991.   

 

ドライブしたのは、中谷明彦/V.バイドラーのコンビ。予選7位からスタートし、終盤ライバルが続々とガソリン残量を見越した走りになる中スパートし続け、1位となったカルソニックニッサンR91CPとは僅か1秒差の2位フィニッシュとなりました。

 

It was driven by Akihiko Nakaya/V.Weidler. It staretd in the 7th place at the preliminary, 
but was keeping up in the final phase meanwhile all the other competitors slowed down with less leftover gasoline.
Finally it finished in the 2nd place, only 1 second after the winner Calsonic Nissan R91CP. 

 

hpi時代に92デイトナ/92美祢/93鈴鹿仕様を作ってきましたが、今回の91デビュー戦はモデファイはまだ殆どされていなく、ほぼ前年のNME WSPC仕様に近い状態ですね。2段ウィングから始まり、最後はドアまで無くしていった、ノバ陣営独自のモデファイはどの仕様もかっこよかったです。このシンプルな1段ウィング仕様のフロムAニッサンも間もなく発売予定です。


This model From A Nissan R91CK 1991 JSPC, which will be avaialble on the market soon, is quite similar to the previous year NME WSPC version.
NOVA ENGINEERING made some modifications. The bi-plane wing changed to a mono-plane wing and the door was removed.

 

さて、同じ91年JSPC開幕戦車両として、トムスチームのデンソートヨタ90C-Vが現在工場で量産が行われています。今は塗装の真っ最中ですね。

 

90年ルマンのサードチームのデンソートヨタと同時進行中です。こちらもお楽しみください!それではまた。

 

TOM's team DENSO TOYOTA 90C-V also participated in 1991 JSPC. It will join in IG racing car program soon and now under the painting stage together with SARD team DENSO TOYOTA 1990 LeMans.
Don't miss them!